Při příležitosti otevření prvního butiku značky Tudor v Praze jsme oslovili Fabiana Cancellaru – bývalého šampiona a dnes ambasadora značky, který stojí za vznikem profesionálního cyklistického týmu Tudor Pro Cycling. V rozhovoru mluví o tom, co pro něj znamená být tváří značky, která staví na preciznosti, odvaze a řemeslné tradici. Sdílí svůj pohled na to, jak se hodnoty Tudor přirozeně odrážejí nejen v profesionálním sportu, ale i v každém detailu mechanických hodinek. A proč pro něj časomíra není jen praktickým nástrojem, ale osobním symbolem výkonu, vzpomínek a emocí.

52942-uw-13.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

1. Co pro Vás znamená být ambasadorem značky Tudor?

Samozřejmě jsem hrdý ambasador, a to nejen proto, že to zní hezky. Myslím si, že jde o přirozené spojení pro obě strany. Věřím, že odvážný přístup, jiný způsob, jak dělat věci, a důraz na detail dokazují, že se k sobě výborně hodíme. Ze spolupráce jsem opravdu nadšený – a navíc se mohu učit od těch nejlepších. Když se podíváme na to, co dnes Tudor představuje, a také na jeho historii (příští rok oslaví 100 let), je to působivé. Jedná se o tradiční, ale zároveň svým způsobem mladou značku.

52942-cr-2.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

2. Vnímáte tuto etapu jako pokračování Vaší sportovní kariéry, jen v jiné roli?

Ano. Dříve jsem byl závodník, dnes jsem podnikatel – mám jinou roli. Upřímně, to, co teď vytváříme, a především jakým způsobem to děláme, je opravdu výjimečné. Mohl jsem zůstat doma, ale neudělal jsem to. Vystoupil jsem ze své komfortní zóny a rozhodl se vytvořit odvážný cyklistický projekt. Neříkám, že jsem přímo riskoval, ale vstoupil jsem do nové situace – a právě tím dokazujeme, že máme se značkou Tudor společného ducha: posouvat své hranice.

52942-fk-11.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

3. Takže i po ukončení kariéry jste cítil potřebu zůstat v profesionálním sportu, obklopen adrenalinem?

Není to jen o adrenalinu. Dostal jsem příležitost vybudovat cyklistický projekt a spojit se se značkou Tudor – ne pouze jako sponzorem na papíře, ale jako skutečným partnerem, který chce růst společně s námi. Byla to jedinečná šance.

52942-k2-8.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

4. Co Vás konkrétně inspirovalo ke spojení značky Tudor s profesionální cyklistikou?

V Tudoru věděli, co dělám. Když jsme se poprvé setkali, mluvili jsme o životě a o vizi projektu. Dnes existuje Tudor Pro Cycling Team, ale dříve šlo o malý švýcarský tým, jehož jsem byl součástí. Vytvořit z něj plně profesionální švýcarský tým bylo úžasné. Je to především o lidech, kteří za projektem stojí. Věřím, že šikovní lidé dokážou společně neuvěřitelné věci. Jde o sdílenou vášeň a vizi – bez oboustranného zájmu by to nemohlo fungovat.

52942-21-5.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

5. Co podle Vás Tudor přináší světu cyklistiky? A co může cyklistika přinést značce?

Společně dokážeme vytvořit spoustu emocí. Tudor je relativně dostupná značka – nejen poměrem ceny a kvality, ale i tím, že většinou můžete odejít s hodinkami rovnou z obchodu. Cyklistika je sport, který můžete sledovat zadarmo, venku na silnici, není to jako fotbal na stadionu. Neustále cestujeme a reprezentujeme Tudor po celém světě. A zároveň Tudor přináší obrovskou hodnotu do cyklistiky – kvalitu, která je vidět. Lidé to vnímají – přicházejí za mnou, mluví o tom s nadšením a oceňují, že cyklistika a Tudor k sobě patří. Není to tenis, formule 1 ani golf. Je to sport, kde Tudor skutečně našel své místo.

52942-1a-3.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

6. Jak se podle Vás motto „Born to Dare“ promítá do kultury vašeho týmu?

Motto „Born to Dare“ přesně vystihuje, co budujeme. Vyžadujeme ofenzivní styl závodění – převzít iniciativu, kdykoli je to možné. Chceme vyhrávat, ne jen sedět v balíku a čekat. Náš přístup je jiný. Naši jezdci mají posouvat hranice a být lídry. Stejný odvážný přístup vidíme i v dalších projektech značky Tudor – surfování, rugby atd. Pokud něco není odvážné, nemá smysl to dělat.

52942-at-7.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

7. Co Vás na hodinkách Tudor zaujalo jako první – byl to design, technické zpracování, nebo příběh modelu?

Všiml jsem si, že se lidem často dívám na zápěstí – co nosí za hodinky. Hodinky miluju, obzvlášť když je za nimi příběh, hlubší význam. Každé mé hodinky mám spojené s nějakým vztahem, jsou výjimečné. Chovám se k nim tak, protože k nim cítím emoční vazbu. Ano, existuje spousta modelů – miluju různé barvy číselníků, ale nejde jen o design. Je to i o tom, jak jsou vyrobené, co všechno za tím stojí. Viděl jsem výrobu v manufaktuře – hodiny a hodiny práce. Teprve potom si hodinek opravdu vážíte.

52942-sk-12.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

8. Co pro Vás osobně hodinky znamenají? Jsou víc než jen nástroj na měření času?

Rozhodně ano. Pro mě jsou to šperky. Zatímco ženy mají jiné šperky, muži mají hodinky. A nejde jen o „nějaké“ hodinky, ale o „ty“ hodinky – spojené s promocí, dokončením studia, narozením dítěte… Nekupujete je jen proto, že chcete hodinky, ale kvůli vzpomínce. Primární je pro mě jejich sentimentální hodnota.

52942-5j-9.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

9. Máte oblíbený typ modelu nebo komplikace – třeba chronograf, GMT, nebo potápěčské hodinky?

Ano, nejvíc mám rád chronografy. Ale záleží na náladě a příležitosti. Když jsem jel do Prahy, říkal jsem si: „Které hodinky si vezmu?“ Měl jsem modrý oblek, bylo hezké počasí – vzal jsem model s modrým číselníkem z butikové kolekce. Mám ale rád i burgundy verzi – dostal jsem je se speciálním gravírováním, jsou pro mě výjimečné. Je to jako s vítězstvími – vyhrál jsem spoustu závodů, ale určit ten „nejlepší“ je těžké. Možná olympiáda, možná Flandry… Těžko říct.

52942-5v-10.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

10. Kdybyste měl nosit po zbytek života jen jeden model Tudor, který by to byl?

To je těžké říct. Asi by to musel být univerzální model, pohodlný na nošení – Black Bay Burgundy se dvěma tahy – five-link a Oyster. Podle mě nejvíce univerzální – hodí se ke sportu i k večerní příležitosti. Ale možností je mnoho.

52942-7a-1.png
(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

11. Otevření Tudor butiku v Praze je důležitým milníkem značky v regionu. Vnímáte to i jako podporu sportovní kultury v Česku?

Určitě. Je to důležité jak pro značku, tak pro náš tým a pro cyklistiku obecně. Máme v týmu Petra Kelemena jako českého závodníka, Miku jako Němce žijícího v Česku – krásné spojení. Je tu Závod míru, Tour of Czech Republic… Region má potenciál. Praha mě mile překvapila – je to má první návštěva historického centra a jsem nadšený. Hodně zeleně, vzdělaní lidé, to přitahuje další – a tím i podporuje sport a ekonomiku. Je to tu krásné.

(Zdroj: Hodinářství Bechyně)

12. Co je podle Vás klíčem k tomu, aby se značka hodinek autenticky začlenila do světa profesionálního sportu?

Myslím, že Tudor to dělá opravdu autenticky. To, co značka dělá, kam směřuje, jaké projekty podporuje – cyklistika, surfování, rugby… Není to marketing na efekt. Je to součást značky. A přenáší se to i do hodinek – do materiálů, edic… Někdy stačí malá změna, která ukazuje velký důraz na detail. To je přesně Tudor.

(Pro více o otevření butiku se podívejte na náš původní článek)

Líbil se vám tento článek?
Sdílejte ho přátelům.

Další články