Jak jsme avizovali v srpnovém článku, společnost Rolex ukončuje spolupráci s Formulí 1. Nyní, již zcela oficiálně, ji nahrazuje francouzský konglomerát LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton SA) – nejhodnotnější firma Evropy. Po intenzivním vyjednávání převezme tuto zodpovědnou roli od sezóny 2025, startující 75. ročník. V průběhu příštích měsíců budou obě strany korigovat detaily a podmínky vzájemné smlouvy, podrobnější informace obdrží veřejnost až začátkem příštího roku.

Po úspěšné a fanoušky zažité spolupráci Formule 1 s firmou Rolex, která trvala od doku 2013, převezme roli oficiálního časoměřiče s největší pravděpodobností TAG Heuer. Nová smlouva však zahrnuje i další značky z širokého portfolia LVMH – například Louis Vuitton či Moët Hennessy. Desetiletá doba plnění z ní tvoří jednu z historicky nejdůležitějších smluv v oblasti profesionálního sportu. Ačkoliv celková hodnota nového kontraktu zůstává prozatím utajena, spekuluje se o roční finanční injekci v hodnotě až 150 milionů amerických dolarů, převyšující třikrát objem aktuálního ročního kontraktu mezi F1 a Rolexem. Za celou dobu trvání tak téměř s jistotou hodnota překoná hranici deseticiferné částky (v amerických dolarech). 

Sílící popularita královny motorsportu, jak se Formuli 1 přezdívá, koresponduje s odvážnou a perspektivní vizí LVMH. Zvyšující se dosah nejen u nadšeného mladšího publika, kterému významně dopomáhá například netflixový seriál Formula 1: Drive to Survive, má za úkol zajistit rostoucí poptávku po různorodých produktech „francouzského obra”. Především TAG Heuer, historická ikona motorsportu, tak zde má možnost zužitkovat svou roli skrze speciální edice hodinek a tématický obsah. Za výplod budoucí vzájemné spolupráce tak s radostí můžeme očekávat vznik nových provedení motoristických modelů, jakými jsou Carrera, Monaco, Autavia či přímo Formula 1.

Významná změna odstartuje novou éru, která všem zúčastněným nabízí nové obzory, možnosti a příležitosti. Bernard Arnault se jich zcela jistě chopí co nejpevněji. Strategický krok posiluje neotřesitelnou globální pozici LVMH se silným marketingem a image. Prestiž LVMH společně s renomé a vášní Formule 1 spojuje průsečík tradice, inovace a expertízy. Oficiální tisková zpráva skupiny LVMH z 2. 10. 2024 zcela přesně vystihuje podstatu této spolupráce:

 

Bernard Arnault, předseda představenstva a generální ředitel skupiny LVMH:

„Lidé, snaha o dokonalost a vášeň pro inovace jsou základem činnosti našich značek a Formule 1. V motorsportu, stejně jako v módě, hodinářství nebo výrobě vín a lihovin záleží během cesty k úspěchu na každém detailu. V našich společnostech i na okruzích po celém světě je to právě neustálé hledání hranic, které inspiruje naši vizi, a to je poselství, které chceme vnést do tohoto skvělého a jedinečného partnerství mezi Formulí 1 a naší skupinou.“

 

Stefano Domenicali, prezident a generální ředitel Formule 1:

„Náš sport je založen na neúnavné snaze o dokonalost, což je hodnota, která je také zásadou LVMH, a proto jsem rád, že mohu oznámit zahájení tohoto historického partnerství v roce 2025. Vzhledem k tomu, že Formule 1 pokračuje ve svém celosvětovém růstu a přitahuje nové a rozmanitější diváky, je pro nás LVMH díky své síle a šíři záběru ideálním partnerem, s nímž se snažíme neustále zlepšovat zážitky našich fanoušků a odkaz našeho neuvěřitelného sportu.”

Líbil se vám tento článek?
Sdílejte ho přátelům.

Další články